11 Mart 2013 Pazartesi

Yakadan Başlamalı Çocuk Yeleği-Açıklamalı


MODELİN AÇIKLAMASI:
- 60 ilmek başlıyoruz.
- 4 sıra haroşa örgü örüyoruz.
- Modeli örerken bir taraftan bir tane ilik açıyoruz,Model tek düğmeli olarak örülmüş.
- 8 ilmek haroşa örüyoruz.(Önlerdeki düz bantlar hep haroşa örülecek.)
- 4 Sıra haroşa ördükten sonra düz örgüye geçiyoruz.Düz örgüyü örerken her ilmeğin dibinden bir tane gizli arttırma yapıyoruz.Öndeki 8 tane haroşa hariç.
- Arttırmalalardan sonra toplam: 88 ilmek olacak.
- Arkadaki sıralarımız hep ters örgü örülecek.
- Tekrar ön tarafa geldiğimizde 8 ilmek haroşayı ördükten sonra aynı şekilde gizli arttırma yaparak 80 ilmek daha arttrıyoruz.Toplam :168 ilmek elde etmiş olacağız.
- Arkayı ters örüp ön yüze geçiyoruz.Bu şekilde 28 sıra düz örgü örüyoruz.
- Şimdi kolları ayırmaya geçiyoruz.
- 8 ilmek haroşa(Kenar)
- 23 ilmek (ön)
- 33 ilmek(kol)
- 56 ilmek (arka)
- 33 ilmek (kol)
- 23 ilmek(ön)
- 8 ilmek haroşa(kenar)
-İlmekleri bu şekilde ayırıyoruz.
- 8 ilmek haroşayı örüyoruz,23 ilmek düz örüyoruz.33 ilmek haroşa örüyoruz(kol kenarınıda 4 sıra haroşa örüp kapatacağız.)56 ilmek düz örüyoruz.33 ilmek haroşa örüyoruz(kol)23 ilmek düz örüyoruz.8 ilmek haroşa örüp arkaya geçiyoruz.
- Arka kısımı ters örüyoruz.
- Bu şekilde kol kenarındaki haroşa 4 sıra olana kadar tekrar edip kolları keserek örgüye devam ediyoruz.
- 20 cm düz örgü örüyoruz.En son etek ucuna 7 sıra haroşa örüp ilmekleri keserek bitiriyoruz.
Kolay gelsin.

6 yorum :

  1. ellerine sağlık canım çok güzel olmuş .sağlıkla güzel günlerde giyilsin inş.

    YanıtlaSil
  2. bu yelek kaç yaşındaki çocuk için acaba öğrenebilirmiyim...tşk.

    YanıtlaSil
  3. merhaba ben alev model çok hoşuma gitti ellerinize sağık...bende örmek istiyorum ama ben daha önce hiç yakadan başlamalı yelek örmediğimden fazla bilgim yok...benim merak ettiğim ördüğünüz yelek kaç yaşındaki çocuk için ben bu ölçülerde örürsem kızıma küçük gelirmi acaba benim kızım 6 yaşında eğer mümkünse bu yelek kızım için küçükse 6 yaş için ölçü yazabilirmisiniz....teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Alev hanım mesajınızı geç gördüm kusura bakmayın,bu ölçüler 1 yaşa kadar giyilebilecek ölçüler.İpinizin kalınlığı ve elinizin durumuna göre 120-130 ilmek başlamanız uyğun olur sanırım.Modelin açıklamasına göre sayıları ayarlayabilirsiniz.Ben teşekkür ederim.Kolay gelsin.

      Sil
  4. ellerinize sağlık çok güzel görünüyor...merak ettim bu yelek kaç yaşındaki çocuğa göre benim 6 yaşında kızım var ona örsem olurmu beden olarak?tşk..

    YanıtlaSil
  5. yardımınız için teşekkür ederim....

    YanıtlaSil

YORUM EKLERMİSİNİZ:))
Merhaba;Blogum ve paylaşımlarım hakkındaki yorumlarınız,düşünceleriniz benim için çok değerli.
Lütfen yorumlarınızı yazarken isimlerinizi eklerseniz sizlere isimlerinizle hitap etmek daha hoş olacak.
Şimdiden ziyaretleriniz ve yorumlarınız için teşekkürler.